Warning: Undefined variable $imageAlt in /customers/6/b/2/rise-sverige.se/httpd.www/wp-content/themes/rise-sverige/template-parts/content.php on line 32

Vi söker projektledare


Rise har fått medel från Allmänna Arvsfonden för att driva ett 3-årigt projekt med fokus på unga i ålder 18–25 år som utsatts sexuellt då de var barn. Vi har drivit projektet sedan februari 2022 och då vår nuvarande projektledare snart går på föräldraledighet behöver vi förstärkning i Stockholm med en heltidstjänst.

Om Rise
Rise bildades 1981 och är Sveriges äldsta stödorganisation för vuxna som utsatts för incest och andra sexuella övergrepp som barn. Vi erbjuder specialiserat stöd i olika former, som komplement till vård och andra offentliga insatser, och vi har stödsökande över hela landet. Stödet vi ger utgår från en utsatt till en annan, där den som varit utsatt och idag vill och orkar kan utbilda sig hos oss för att ge stöd vidare till andra.

Vi arbetar också med kunskapsspridning dels till utsatta, dels till yrkesverksamma och allmänhet som ofta är oerhört viktiga för att se ohälsa, fråga om eventuell utsatthet och hänvisa till stöd.

I vår personalgrupp arbetar personer både med och utan egen erfarenhet av sexuell utsatthet i barndomen.

Övergripande arbetsuppgifter

  • Följa och även uppdatera projektplan, tidsplan och budget vid behov.
    Sälja in, boka och genomföra våra kostnadsfria föreläsningar.
  • Projektleda aktiviteter i projektet såsom exempelvis; webbutveckling, SEO-arbete, podd-produktion eller andra externa informationsaktiviteter, referensgruppsmöten, delta i nätverksträffar och konferenser samt ta fram informations- och utbildningsmaterial inom ramen för projektet.
  • Projektleda planerade stödinsatser kopplade till projektet.
  • Skriva bidragsansökningar.
  • Du fungerar också som en resurs i vår övriga organisation.

Utbildning och/eller erfarenhet vi vill att du har

Krav:

  • Projektledning
  • Erfarenhet av uppsökande verksamhet, exempelvis att erbjuda föreläsningar.
  • Erfarenhet som föreläsare.
  • Vana av att hantera leverantörer och andra externa relationer.
  • Skriva bidragsansökningar och liknande dokument.
  • Planera och leda möten, nätverksträffar och liknande.
  • Goda kunskaper i Officepaketet.

Önskvärt:

  • Erfarenhet av webb och sociala medier.
  • Arbete gentemot press och annat påverkansarbete.
  • Erfarenhet av att arbeta i, och insyn i förutsättningarna för, ideell sektor.
  • Erfarenhet av andra digitala verktyg såsom exempelvis Teams och Zoom.

Det är inte en förutsättning att du har erfarenhet av vårt specifika ämne, vi kan utbilda dig och vi välkomnar mångfald och värdesätter olika perspektiv och erfarenheter.

Egenskaper du har för att trivas hos oss

  • Vi arbetar i ett högt tempo och med svåra frågor i en föränderlig tillvaro. Vi ser att du behöver vara prestigelös, flexibel, ansvarstagande och kommunikativ.
  • Du behöver trivas med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
  • Du behöver ha förmågan att planera din tid, hålla deadlines och be om hjälp när det behövs.
  • Du behöver vara bekväm med att växla mellan att arbeta med helhet och detaljer.
  • Du behöver ha förmågan att skapa förtroende, bygga relationer och nätverk.

Det här kan vi erbjuda dig
Du kommer att arbeta i en gedigen, erfaren och samtidigt expansiv organisation med en av samhällets mest stigmatiserade frågor. Ingen dag är den andra lik hos oss och förhoppningsvis kommer du att uppleva mening med det arbete du gör i vår organisation.

Vi åstadkommer mycket med gemensamma krafter, genom att vara snälla mot varandra, våga använda oss av en god portion mod och humor och genom alltid sträva efter att tolka varandra välvilligt.

Mer om tjänsten
Tjänsten är på 100% och är ett vikariat i samband med föräldraledighet. Tillträde snarast och med en varaktighet på 1 år till att börja med.

Som projektledare är du underställd vår generalsekreterare och du samarbetar nära vårt övriga team av glada, kloka och trevliga kollegor.

Huvudsaklig arbetsort är Stockholm. I den mån arbetet tillåter, och i samråd med generalsekreterare, kan arbetet också utföras från annan plats än Rise kontor. Du behöver kunna arbeta på vårt kontor i Stockholm minst 2 dagar per vecka.

Ansökan
Din ansökan med CV och ett personligt brev vill vi ha snarast eller senast den 30 april 2023 till vår generalsekreterare på: hermine.holm@rise-sverige.se. Urval och intervjuer med lämpliga kandidater kan komma att påbörjas redan under ansökningsperioden.

Varmt välkommen med din ansökan!