Sommartider i stödlinjen


Stödlinjen är öppen för dig under hela sommaren.

Om du vill chatta

När du chattar med Rise möter du, precis som med telefon och mail, alltid en stödperson med egen erfarenhet av att ha varit utsatt som barn. De har alla gjort ett tystnadsåtagande och genomgått vår särskilda utbildning för stödpersoner. Du kan alltid vara anonym och lämna när du vill.

Du startar chatten genom att klicka på ”Starta chatt” nere till höger när chatten är öppen. (Då chatten inte är aktiv står det istället ”Hjälp”). Då ställs du i kö för att chatta och vi tar emot i tur och ordning efter köplats.

Vi stänger ibland kön en stund innan sluttiden, för att hinna med att svara alla dem som står i kö innan tiden för chatten är slut. Ibland har vi också extra öppet, exempelvis i samband med storhelger.

Om du vill ringa

Telefon: 08-696 00 95 (Besvaras av stödkvinnor.)
När du ringer till oss varar samtalet i upp till 20 minuter, för att så många som möjligt ska ges möjlighet att komma fram.

Om du vill maila

Om du mailar till Rise, som du kan göra när som helst, får du svar inom några dagar. Du når oss via: stod@rise-sverige.se

Öppettider i stödlinjen

Vecka 28

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödkvinna)

Vecka 29

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödman)

Vecka 30

Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödkvinna)
Onsdag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödman)

Vecka 31

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödman)

Vecka 32

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödkvinna)

Vecka 33

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödman)

Vecka 34

Måndag: Stödtelefon kl. 18-19 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag: Stödchatt kl. 20-21 (besvaras av stödkvinna)