Stödlinjen

I Stödlinjen tar våra stödpersoner emot samtal, mail och chattar med både utsatta vuxna, närstående, yrkesverksamma och ibland även utsatta barn. Stödlinjen är tillgänglig för alla, även för dig som inte är medlem.

Alla stödpersoner är medlemmar i Rise och har själva erfarenhet av att ha utsatts för incest eller andra sexuella övergrepp i barndomen. Vi har tystnadsplikt, vi för inga anteckningar, du får vara anonym om du vill och även lämna när du vill.

Under vecka 52 – 4 har vi ändrade öppettider och erbjuder extra mycket stöd. 
Se alla tider här.

Om du vill ringa

Telefon: 08-696 00 95

Måndag kl 21-22 (besvaras av stödman)
Tisdag kl 19-20 (besvaras av stödkvinna)
Onsdag kl 14-15 (besvaras av stödkvinna)
Torsdag kl 10-11 (besvaras av stödkvinna)

 

Om du vill chatta

Måndag kl 20-21 (besvaras av stödkvinna)
Tisdag kl 20-21 (besvaras av stödman)
Torsdag kl 20-21 (besvaras av stödkvinna)
Lördag kl 20-21 (besvaras av stödman)

Söndag kl 20-21 (besvaras av stödkvinna)

Du startar chatten genom att klicka på ”Starta chatt” nere till höger här på sidan när chatten är öppen. (Då chatten inte är aktiv står det istället ”Hjälp”). När du startat chatten ställs du i kö och vi tar emot i tur och ordning efter köplats.

Om du vill maila

Om du mailar till Rise, som du kan göra när som helst, får du svar inom några dagar. Stödchatten besvaras av en stödkvinna och du når oss via: stod@rise-sverige.se.

Har du frågor om telefon, mail och chatt?

Du kan när som helst ta kontakt med oss för frågor. Mejla då till: info@rise-sverige.se

För dig som är närstående

Ibland har vi möjlighet att erbjuda särskilt stöd för anhöriga/partners/närstående, exempelvis föreläsningar eller stödgrupp. Du finner då aktuell information här. Se även mer information under fliken För närstående.

För dig som är yrkesverksam

Du kan alltid beställa informationsmaterial från oss eller göra förfrågningar om föreläsningar/utbildningar, genom att maila info@rise-sverige.se. Se även mer information under fliken För yrkesverksamma.